Πολίτες ή οπαδοί;

Facebook και palema.gr Twitter και palema.gr GooglePlus και palema.gr RSS και palema.gr

Είστε εδώ:Αρχική»Άρθρα»Αθλητική ψυχολογία»Παρακίνηση και Παρότρυνση στον Αθλητισμό

Παρακίνηση και Παρότρυνση στον Αθλητισμό

Γράφτηκε από τον  Δευτέρα, 22 Οκτωβρίου 2012
  • μέγεθος γραμματοσειράς μείωση του μεγέθους γραμματοσειράς μείωση του μεγέθους γραμματοσειράς αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς

Προκειμένου οι αθλητές να μπορέσουν να αποδώσουν τα μέγιστα είναι απαραίτητη η στοιχειώδης ύπαρξη και της παρακίνησης και της παρότρυνσης.

Από την Ψυχολόγο, Νίκη Μουζάκη

Παρακίνηση

Όταν αναφερόμαστε στην έννοια της παρακίνησης, προσεγγίζουμε κάτι που προέρχεται κυρίως από το εσωτερικό του κάθε ατόμου. Είναι η αίσθηση της ύπαρξης κινήτρων και η αίσθηση της ικανοποίησης των ουσιαστικών επιθυμιών των αθλητών. Με άλλα λόγια εννοούμε ότι χρειάζεται οι αθλητές να νιώθουν πως η ομάδα στην οποία ανήκουν τους δίνει όλα όσα έχουν ανάγκη, υλικά και ψυχολογικά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία θετικών σκέψεων και τη βελτίωση της αθλητικής τους ποιότητας και κατ' επέκταση και της αποτελεσματικότητάς τους.

Η παρακίνηση βοηθά:

  • Στην επίτευξη των στόχων
  • Στην απόκτηση πίστης και δύναμης από την πλευρά των αθλητών
  • Στην ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης και των ικανοτήτων τους

 

Παρότρυνση

Η παρότρυνση αναφέρεται σε κάτι που ανήκει περισσότερο στο εξωτερικό περιβάλλον. Πρόκειται για έναν καλό λόγο από κάποιον συμπαίχτη ή τον προπονητή, ένα σκούντημα - χάδι στον ώμο, μια ματιά που εμπνέει εμπιστοσύνη, γενικά οτιδήποτε είναι ικανό να προσφέρει χαμόγελο σ' έναν αθλητή και να του δείξει πως μπορεί να καταφέρει αυτό που θέλει. Συνιστά την αφορμή για την έναρξη μιας προσπάθειας και την επίτευξη του στόχου, όταν έχει προϋπάρξει η αιτία (παρακίνηση).

Συνεπώς, καταλαβαίνουμε ότι οι δύο αυτές έννοιες αλληλοσυμπληρώνονται. Για να είμαστε όμως πιο ειλικρινείς, αρκετές φορές αρκεί οι αθλητές να αισθάνονται μέσα τους ικανοποιημένοι και να μην αναζητούν ή να μην έχουν όντως ανάγκη σε υπερβολικό βαθμό την παρότρυνση. Αυτό είναι κάτι που ισχύει, διότι ο μεγαλύτερος σύμμαχος - εχθρός είναι ο εαυτός μας, άρα αυτό που βρίσκεται μέσα μας.

Στην αντίθετη περίπτωση η παρότρυνση μπορεί να οδηγήσει σε επιτυχή αποτελέσματα, με τη μόνη διαφορά ότι ελλείψει παρακίνησης είμαστε σε θέση να μιλάμε για πρόσκαιρες επιτυχίες και όχι για την ύπαρξη μακροχρόνιων θετικών συναισθημάτων.

Αναδημοσίευση από το blog Maximum fitness.

Σχόλια
Σκόλιας Γεώργιος

Γιώργος Σκόλιας, MSc
Εργοφυσιολόγος. Εισηγητής σεμιναρίων στην Ελλάδα και το Εξωτερικό. Έχει στο ενεργητικό του περισσότερες από 100 εισηγήσεις σε συνέδρια και σεμινάρια που αφορούν διάφορα αθλήματα όπως το ποδόσφαιρο, η καλαθοσφαίριση, η πάλη, οι πολεμικές τέχνες, η γενική φυσική κατάσταση, η πρόληψη και η μετά-θεραπευτική άσκηση μυοσκελετικών κακώσεων. Συγγραφέας αθλητικών βιβλίων. Έχει δημοσιεύσει πολλά άρθρα σχετικά με την άσκηση και τη διατροφή σε διάφορα σχετικά περιοδικά. Από το 1983 ασχολείται με την προπόνηση αθλητών υψηλού επιπέδου και τη μετά-θεραπευτική άσκηση, ενώ συγχρόνως ασχολείται με την εργοφυσιολογική υποστήριξη ομάδων και ακαδημιών ομαδικών αθλημάτων.

Ιστότοπος: giorgosskolias.blogspot.com/

Google+

 

Ημερολόγιο άρθρων

« Νοέμβριος 2014 »
Δευ Τρί Τετ Πέμ Παρ Σάβ Κυρ
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30